Medieval engineers как построить дом
Сообщество Steam :: Руководство :: Полное прохождение игры на русском
Первые шаги
Вы появляетесь в рандомном месте на карте или около союзной территории(мельницы) и игра сама включает базовое обучение. Создание первых инструментов, сбор камней и ягод, кровать и стол для создания. Не советую отклонятся от обучения ибо оно даст вам координаты ближайшей медной жили. Что в дальнейшем даст вам первые медные инструменты. После того как вы прошли стартовое обучение пришло время строить дом
Постройка дома и первая ночь
Ну вот перед вами ваша первая жила и основа что бы создать дом, что же дальше? Нет не постройка дома, не стоит торопится. Так как спавн происходит зачастую в лесу, то стоит поискать залежу Олова. Оно на нынешнем этапе бесполезно, однако как только вы добудете свою первую медную кирку то наличие под рукой Оловянной жили поможет скорее перейти к бронзе. залежи олова не большие, выглядят как серебро, но в отличие от оного спавнятся только в лесах.
Следующий шаг постройка дома. Будьте очень аккуратны с деревьями ибо их физика оставляет желать лучшего, шанс того что бревно или охапка прыгнет на вас достаточно велика, а для вас такой прыжок окажется фатальным. Дальше все просто добываем бревна -> строим основу, она же Wooden Support -> строим стены и под конец крышу. Ваш дом готов, если вы все успели до темноты то у вас еще есть время запастись факелами, а в реале чаем. Ибо ночь скоро наступит.
Ну вот и ночь. Первое не волнуйтесь, усиленных нападений или чего-то подобного не будет. Однако ночью в игре очень темно, а сама ночь слишком длинная. Лучше не соваться за дом в ночное время, у вас сильно снижен обзор потому поиск новых рудных жил не возможен, закапываться в землю тоже не выйдет ибо лопата двуручный инструмент, взяв ее вы потеряете и тот свет что у вас есть. Ночь проходит медленно и вот наступает следующий день
Под землю
У вас есть дом, около него возможно даже не одна рудная жила, что же дальше. Добыча этой самой жилы. Но для начала вам нужна печь для переплавки. Для нее нужна глина и маленькие камни. Найти камни не проблема, но глина находиться под землей, на небольшой высоте. При прохождении исследований вам откроется нужный инструмент: Деревянная лопата. Именно ей мы и добудем первую руду и глину.
Примечание: так как игра использует систему вокселей, то лопата будет копать каждый воксель отдельно, изменяя ландшафт вы можете сделать слишком крутой обрыв и уже не сможете из него выбраться. Потому никогда не закапывайтесь слишком глубоко не разровняв при этом путь отхода. Так же первоначальная деревянная лопата очень слаба, советую брать 2 штуки при походе под землю, так вы уменьшите шанс застрять в яме.
Медный и бронзовый век
Ну вот мы и добыли первую медь, следующий шаг постройка первой кузни. За исключением того что она требует 5 слитков меди/другой руды это не представляет особой сложности. Для каждого инструмента нужны 2 слитка меди, не по началу достаточно дорогое удовольствие, но не волнуйтесь, это не надолго. Первым образом стоит сделать медную кирку и лопату, они помогут быстрее добыть оставшуюся медь и приступить к добыче Олова. Олово и Медь в большом количестве находятся в лесах, так что найти их не представляет трудностей. Пропуская момент фарма олова следующий шаг это создание бронзы и первых бронзовых инструментов.
Бронза создается в печи при объединении слитка меди и олова. Сама по себе бронза хуже чем железо, а тем более сталь, но пока о чем-то лучше мечтать не приходится.
Часто задаваемые вопросы
-Что делать при поломке оружия или инструментов?
-Во-первых не стоит доводить до поломки, как только оружие или инструмент достигли минимума прочности просто несите их к печи, где вы пережаривали медь. Там будет выбор переплавить инструмент что в конце даст вам ту медь/бронзу которая была использована в создании инструмента. После чего заново создать инструмент.
Примечание: Не работает с некоторыми видами оружия. Деревянный арбалет невозможно переплавить, дубинка с шипами вместо слитков дает вам металлические части, хотя при создании были использованы слитки.
Из родного гнезда или первые шаги к становлению пилигримом
Надеюсь вы не делали слишком большую базу, так ведь? Ибо вот после бронзового века вы попали в тупик, для дальнейшего развития нужно железо, при том его понадобится достаточно много. Так что готовьтесь к переезду, мы начинаем кругосветное путешествие.
Как я и говорил ранее в лесу можно найти только медь и олово, что же, где же найти другие типы руд. И тут все достаточно просто. Взгляните на карту, кроме лесов есть еще огромные зоны лугов, степей и пустынь. Туда мы и держим путь. В отличие от зоны лесов зоны лугов, степей и пустынь отличаются нулевым количеством дерева. Но там же находятся 2 очень важные вещи дикие растения и руда.
Но сначала подготовка к переезду, подготовьте еду, оставшуюся бронзу и металлические детали, изучите технологию для колесной техники и начинайте постройку самой машинки. Учтите на ней должны быть некоторые вещи, а именно кровать, источник света, достаточно свободного места под ящики.
Кровать нужна что бы при случайной смерти не заспаунится черт знает где, вдалеке от всех своих ресурсов. Источник света нужен что бы не потерять машину в ночи, в случае если она отцепится при перевозке
Примечание: Не стоит перевозить слишком много ресурсов, по возможности отставьте часть. Catch Block на которых и держатся колеса могут не выдержать слишком большого веса, после чего колеса будут отваливаться, а Catch Block ломаться. Починить машину в полевых условиях очень трудно и багованно, так что лучше избежать этого.
Машина собрана и мы готовы отправляться. Первым делом нажимаем CapsLock(кнопка переключения ходьба/бег) что бы двигаться шагом. При беге возможны повреждения машины или ее отцепление от персонажа(Это может привести к потере машины ночью, поломке машины без возможности быстрой починки). Нажимаем правую кнопку наведясь на корпус машины и вот мы готовы к длительной поездке.
Работы в поле, Железный, Стальной век
Вы выехали из ужасно большого леса, что же теперь, а теперь все тоже самое что и было в самом начале. Нам необходимо найти место выхода железной жилы. Это достаточно трудно, но обычно железные жилы достаточно большие и одной жилы хватит вам на долгое время. Железная жила меняет землю в ее нахождении. Земля приобретает красноватый оттенок, так мы и находим железную жилу.
Нам нужно собрать минимальный набор растений, а именно дикую пшеницу, лен и один из типов съедобных растений. Как выглядит пшеница я думаю все знаю, лен же выглядит как куст с синими цветками, его нужно много так что не скупимся собирать.
Что бы обработать лен и пшеницу, нужны дополнительные столики создания. Для начала пшеница. Что бы ее обработать нужно создать ручную мельницу. Тимбер для нее добыть просто потому я опущу процесс добычи, но большой камень чутка сложнее.
Что бы добыть большие камни нужно прокопаться до каменного слоя под землей. Большие камни используются для создания мельницы, ручной мельницы, а так же снарядов для осадных орудий. Так же их можно разбить на 5 маленьких камней на первом столе создания.
Железные инструменты и оружие. Вот наш следующий шаг, механика простая, добываем железо, переплавляем в слитки, делаем инструменты. А самое главное вы можете сделать первое нормальное оружие. А именно железный арбалет и железный меч, железный меч лучше бронзового, так что в учет я его не беру. Кроме меча и арбалета можно создать щит, он полезен при борьбе с глупыми варварами, но его полезность в мультиплеере я еще не получил шанс оценить.
Для этого нам нужно найти кожу. Она добывается так же как и мясо, с одного животного которое живет в лесах и иногда около лесов. Олени — основной источник кожи и мяса, других источников в игре пока нет. Для убийства оленя вам понадобится деревянный арбалет, ибо к железному пока доступ закрыт. После попадания из арбалета олень начнет истекать кровью и вскоре умрет, нам лишь останется найти его тело и взять нужный лут
Поле. Подготовьте место где вы будете высаживать свои растения и пройдитесь по нему мотыгой. Посадите все нужные растения и ожидайте урожая. А теперь о количестве, если вы нашли достаточное разнообразие растений, то приоритет нужно отдать пшенице и лену, от хлеба получаются достаточно сытные блюда, а лен нужен почти для всех вещей, от веревок, до флагов и стального оружия, остальные растения сажайте на свое усмотрение, и не забывайте оставлять часть ресурсов на семена.
Сталь делается при пережарке железа коксовым углем, он же делается из целого бревна. Используйте машину для перевозки дерева. Просто снесите все до ходовой и поставьте 2-3 Маленьких склада под бревна. Не стоит забывать об освещении, ибо нагруженная машина весит очень не мало.
Век завоеваний
Ну вот мы и пришли к нему, век которого вы никогда не добьетесь в сингплеере ибо варвары не строят укреплений. Век завоеваний, это век создания и разрушений. И что же поможет уничтожать вражеские крепости? Ответ прост, осадные орудия. Требушеты и онагары(катапульта) это основа осады в Medieval Engineers, они используют малые и средние ядра для нанесения урона вражеской крепости. а теперь рассмотрим их детали, создание и прочее.
Катапульты можно строго разделить на легкие и обычные. Однако основные компоненты для них одинаковы. Для постройки нам понадобится куча Тимбера, 6 обычных Catch Block или лучше 4 обычных и 2 останавливающихся, 1 пружина, 1 канатный барабан(Rope Drum) типа который может освобождать веревку от натяжения при нажатии, 1 ручка для накручивания барабана, 1 кольцо для веревки и 1 ложка для снарядов. Дальше будет создание онагара в картинках, а пока можно обсудить различия Легких и Обычных Онагаров. Чем меньше размер тимбера прикрепленного к пружине, тем меньше дальность полета снарядов, легкие онагары не способны закидывать снаряд очень далеко, однако они легки в постройке и к восстановлению. Тяжелые же требуют более прочную платформу, но их дальность и входящий урон намного превосходят легкий тип. Для тяжелых типов свойственны большие запасы снарядов, так что учтите это при создании своего онагара.
/*Пошаговое создание онагара от U-511*/
1 шаг, берем платформу для создания
2 шаг, цепляем 2 простых Catch блока сзади и пружину спереди
3 шаг, ставим тимбер на пружину, на него ложку для снаряда
4 шаг, ставим ручку для поворота, барабан с веревкой и круглый тимбер между двумя Catch блоками
5 шаг, ставим ушко для веревки и соединяем ушко и барабан веревкой, за тем натягиваем барабан до того момента пока не откроется постройка ограничителя
6 шаг, постройка ограничителя
Онагар готов, что бы выстрелит нажмите F на барабане, после чего пружина вернется к изначальному положению, но ударится об ограничитель и снаряд полетит вперед, прямо к вражескому форту.
Если же мое объяснение оказалось не особо полезным, то можно рассмотреть онагары других людей, а так же официальную версию онагара от разработчиков, для этого лишь вставьте Чертеж этой техники через F10 или через специальный стол Чертежей в выживании
Благодарность от автора и маленькая хитрость
Для легкого поиска руд можно использовать карту руд, они есть в формате PNG большого масштаба, на них разными цветами помечены все типы руд которые могут быть интересны для вас.
Всем спасибо за чтение этого огромного гайда, в случае вопросов можете спрашивать в комментариях к гайду или в обсуждениях. Так же гайд будет по возможности дополнятся в случае введения разработчиками новых механик.
Источник
Ваши проекты в Steam/чертежи — Архитектуры и Механизмы | Medieval Engineers
Здесь вы можете публиковать ваши проекты/чертежи.
Не стесняйтесь рисовать и в Paint-е, предположительную «заготовку» или некую «планировку»
Главное, что-бы это было понятно))
В помощь вам, список названий средневековых архитектур.
Амбар.
Вилла.
Дом отдыха.
Кузница.
Лачуга.
Лесопилка.
Мастерская.
Оружейная.
Особняк.
Поместье.
Плавильня.
Рынок.
Склад.
Таверна.
Тюрьма.
Трактир.
Цитадель.
Публикуйте в данной теме, свои проекты, чертежи механизмов и прочее.
Просьба к публикации:
1. Не публикуйте одно и то-же в 2-х комментах, к примеру в одном описание и скриншоты, в следующем просто доп. скриншоты.
2. При публикации заливайте в комментарий не более чем допустим лимит скриншотов.
3. Оставляйте внятное описание под ваш проект/чертеж.
4. В описании оставляйте ссылку на Ваш проект в Steam Workshop.
5. Просим не «воровать» чужие проекты, переделывать их мол они были/стали Вашими.
Если у Вас есть какие-либо вопросы по данной теме, задавайте его в комментарий. Спасибо!
кто нибудь уже строил заки из стронгхолда?)
Там сложно больно для постройки+комп не выдержит нагрузки
Всем привет! Прибыл второй проект (: Читайте описание!
Перед вами мой второй проект, о котором я говорил ранее, он на плоской поверхности, так-что выглядит возможно не так..)
За стенами замка 9 строений из которых:
1 Крепость, 2 Сторожевые башни, 2 Надзирательные сторожевые башни, 1 Кузница, 1 Гостиница, 1 Амбар, 1 Таверна.
Надеюсь второй проект, вам понравится не хуже первого (:
Приятного просмотра!
По запросам некоторых участников группы, залил Первый + Второй проект в Workshop, можете подписаться и обследовать все сами!
Ролик по второму проекту записывать не стал.
Если у вас есть какие-то вопросы или просьбы, в коммент пожалуйста 🙂
На носу начало третьего проекта, но он будет не скоро..
Спасибо за внимание! (:
[Alpha] 2.007…
P.S
Ссылка на Workshop — Первый проект:
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id..
Ссылка на Workshop — Второй проект:
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id..
Дополнительные скриншоты для — Proоekt — N2
https://vk.com/album-84897426_211444865
10 Скриншотов. By Azrael.
Марат, Только ссылки в воркшоп) На файлообменник я не заливаю) Извиняй)
Всем привет! Почитайте, не поленитесь 🙂
Тот кто уже был в курсе о проекте, прошу прощение за ожидание.
Наконец я могу выложить свой первый достойный проект в MedEng.
Видео проекта: https://www.youtube.com/watch?v=lv7JBHE-9JQ
Видео подлагивает из-за записи и крупной карты. Its Alpha.
Натыкался на массу проблем с перевесом, дам пару советов тем, кто еще не в курсе, как укреплять свои строения в плане Возвышения.
В данном проекте:
Достаточно крепкие стены — Тестировал (Записать не удалось, лаги)
За стенами замка 9 строений из которых:
5 Домов, 1 Амбар, 1 Гостиница, 1 Мельница/Ветряк, 1 Крепость.
Глобальное строение на которое я потратил больше всего времени, но добился успеха поняв, что и как надо было использовать для укрепления высотки, ибо он 7-ми этажный, а ранее у меня все рушилось уже на 4-м этаже (:
Спасибо всем за внимание!
P.S
Целостность объектов можно увидеть на последнем скриншоте, заметьте, в центральном строении нет сильного перевеса. Целостность на стабильном уровне.
Для увеличения скриншотов — Откройте скриншот и в нижнем правом углу кликните «Открыть оригинал» 1920х1080.
10 Скриншотов. By Azrael.
На следующих фотографиях представлены различные Чертежи — Архитектуры.
В последующем буду публиковать еще с десяток чертежей. Надеюсь вам понравится! (:
что за игра на 2 картинке ?
Олег, Я не в курсе если честно.
Новые фотографии с новыми архитектурами и сооружениями средневековья.
Не самые красивые или большие, но возможно сумеют подбодрить вашу фантазию.
Спасибо за внимание.
Вот первые пробы в инженерах. Постройка без проекта, просто тесты и опробование возможностей. Некоторые элементы очень проблематично ставятся на свои места. В частности пол в некоторых местах между этажами готовой стены и угловые скругленные элементы. Очень нехватает каменных плит для перекрытий, деревяшки не везде вписываются в интерьер. В общем пока надежда на мододелов. спасибо разработчику за эту фишку. Ну и пара скринов двухдневных трудов. На освоение процесса потрачено в разы больше времени чем на саму стройку (сказывается отсутствие гайдов и полноценного русика).
Источник
Сообщество Steam :: Руководство :: Barbarian’s Guide to Medieval Engineering
Quick overview / handguide.
This section is ment as a really really quick over view of helpful tips and methods to help guide you throughout your medieval life.
These are the default controls, you can of course freely rekeybind in the options under bindings.
Basic controls:
i — inventory
g — refered to as the «g menu» and is where you will find most the large block items. Drag these onto your hot bar to use/build.
k — quests
h — house(faction) menu
F3 — player list
shift — use shift while building to activate compound building.
z — toggles compound building on/off.
Useful control hints:
mmb(middle mouse button) — Tertiary action. Ex: equip a pickaxe and use mmb to super mine!!!
Compound building is the ability to build multiple building blocks in the same area/spot.
Landshaping can be a major part of the game. Using a shovel to dig softer resources such as dirt and clay and a pickaxe to mine rock and ore. You can place dirt with a shovel. You can also place down landstakes to help level out the placement of dirt to help create flat areas. You can negate the landstake effects by holding shift while placing the dirt, you wil find this VERY useful to help
The game also offers structural integrity, meaning if something is built wrong wrong or damage wrongly then it can collapse and break.
If you wish a more a more in depth version read the sections after this.
Overview of Basic Food & Tools
Gatherable Foods:
These can all be found scattered all over the ground in different terrains of the world.
Berry Bush
Mushrooms
Herbs
Pumkin
- Berries, Mushrooms, and Roots can all be found in wooded/forest locations mainly.
- Cabbage, Wheat(shown later), Herbs, and Pumpkins are all found generally in open fields.
- The Berries will be on small light green bushes, the ones with berries will have small red balls on them.
- Many of these plants offer sticks as well if you pick up the plant again after the first resource(the food) is gathered.
Suggestion
: Unlock Gourmet Cooking to unlock bread and unlock Farming to get the Mill Stone and this will allow you to start making bread to live off of.
Tools and Their uses:
Here is a list of the tools you will see and probably need while playing:
Stone Axe
Iron Axe
Wooden Mallet
Iron Hammer
Wooden Shovel
Iron Shovel
Pick Axe
Hand Plow
- Each Tool is generally restricted purely for its intented use. For exmaple an axe will NOT count as a weapon or mining tool.
Note
: Each wooden tool has the updated iron version next to it within the table above.
The
Wooden Mallet & Hammer
is the tool used for constructing and deconstructing items. Left click to construct and Right click to deconstruct.
The
Wooden Shovel & Shovel
, all uses of this tool is over under the Terraforming section.
The
Hand Plow
is used to till the land into farmland to prepare for plant crops for farming.
Manipulation Tool
:
The
Manipulation Tool
is the same as the Hand on your toolbar. Both are permanently set to Zero(0) on your toolbar and must be pressed or if your holding nothing then you can use the manipulation tool.
The Manipulation Tool’s left click is the pick up option. This table displays the two events that can happen when you pickup a item with the manipulation tool.
When the item is highlighted in red this means you can’t drop it at its current location. In most cases its too close to another item or the ground.
This table displays the right click option on the Manipulation Tool and the effects that may possible occur at different lengths.
Once past red the rope will break resulting it losing the grip on the item. This can be used for many purposes, possibly dragging carts…etc.
Survival
While in Survival Mode, your resources need to be gathered, you can not fly and you can die from injuries or starvation.
Helpful Reminders:
- Health — regenerates on its own but really slowly, you want to eat or use bandages to heal faster.
- Stamina — will regenerate on its own, you just need to rest and it will go back up quickly.
- Hunger — needs to be replenished often or once you run out you will start taking damage.
Suggestion
: If your new, review «Helpful Control Keys» later in the guide for basic control overview.
Getting Started:
Now the first thing you probably want to get into doing right away is building, right? but…You don’t have a hammer.
So to get started you want to first make a Stone Axe so you can start gathering logs. So in order to make the Stone Axe you will need to gather some Small Stones and Wooden Stick.
Small Stones
Wooden Sticks
Wooden Sticks
- The Small Stones can be found randomly on the ground, more often by rocky areas.
- The Wooden Sticks are found from two different types of small trees or crafted from logs.
Note
: You can craft by either double clicking on items or clicking the craft button.
Once you’ve gather some Sticks and Small Stones, you can now start crafting basic items. You will do so by
opening your inventory by pressing » i «
. Your inventory also provides basic crafting on the left side. Once you click on a item it will display what resources are required to craft an item after you click on it.
Inside your inventory crafting menu you will also see that you can create a Wooden Mallet. This will be the basic tool you will need to actually start building if you wish. More on this topic covered in the Engineering/Building section.
Suggestion
: Start by marking the Stone Axe as mentioned and then gather wood.
Note
: You can’t mine or attack with your Stone Axe, but a Club can be used for basic defense.
Large Stone:
Before you even consider getting iron you may run into the problem of possibly needing large stone.
There are a couple ways to obtain Large Store before your able to mine rock with an Iron Pickaxe.
The first and most easiest way of obtaining Large Stone is by simply picking it up!
Just look either up in the mountains or in rocky areas for Large Stone.
It will look similar to this:
There is also the other option of digging in Rock Grass.
These both are alright start solutions to getting Large Stone, but ideally you will want to get a Iron Pickaxe and mine.
But if you want an Iron Pickaxe then you need…iron. So how would I get iron? You may be asking.
Its actually pretty easy to get your first iron and all you need is a Wooden Shovel.
Iron:
Now that you have accomplish getting some of your basic tools by now(Stone Axe,Wooden Shovel), it now time to look into how to get better tools.
To find Iron you will want to look for orange spots on the ground, similar to this:
- This is what Iron looks like from the surface, alteast on grass, it will have similar effects else where.
Now that you found Iron you will want to dig down and you will find the iron.
This is what the different range of Iron from Poor to Rich Yield:
- Poor Yield is only Found when digging in orange spots in grass areas(In forests or open fields).
- The higher the yield the more Iron ore you will recieve, making a Rich Yield only Iron.
You will be using Iron in the research table(explained next!) to unlock research for new blocks and tools.
Suggestion
: Researching Iron Works and Metal Hardening right away if you want access to make Iron Tools. (Research will be covered in the next section.)
Now that you can aquire all the basic resources its time to learn Advance Crafting.
Advance Crafting:
- A lot of items will be crafted within the crafting table.
- Requires two logs to make.
Note
: You need to place the items from your inventory into the crafting table.
Within the crafting table you will now have access to build the Research Table and in the future you will see other work stations and blocks being able to be built within the crafting table.
Advance Survival Techniques
Now that you know the basics its time to use those skills and put them to good use. First would be to research schematics to improve your engineer’s knowledge of the world. This is obtained through the Research Table.
This is used to learn schematics that are broken up into multiple different categories.
Special Thanks to Ivan for this picture.
Note
: Some unlocked items may require other work stations to craft them.
For example the Hand Plow is unlocked by learning basic farming but is created using the Smithy.
Also don’t forget some of these schematics also unlocks new work stations that are all able to be built through the crafting table.
Unlocking these schematics also unlocks new blocks that can be accessed by pressing «G». This will open the Toolbar Config menu. This menu shows all known blocks, so if you don’t see a block you need to learn the schematic. Also this menu offers other options such as Character Tools and Character Animations (More options while in creative).
Now that you have a better understand of how the different jobs(schematics) work, its now time to explain a bit more in detail each briefly. Some topics will be covered more than others.
Carpentry & Mechanics:
Carpentry is simple you just gather wood to build most these items that require timber.
While Mechanics may require timber, rope and iron.
Stone & Iron Works:
You just simply mine for these required resources.
Finding Iron and its different yield types was explained earlier on within this guide.
Farming & Cooking:
Farming is important if you don’t want to be starving most of the time while you play. All the curent crops are:
Pumkin
Cabbage
Wheat
Flax
Herb
There are also four tools you will use to help you farm and they are:
Hand Plow
Pumpkin Seeds
Cabbage Seeds
Flax Seeds
Wheat Seeds
Herbal Seeds
The
Hand Plow
is used to till the land into farmland to prepare for crops for farming. You will till grass to turn it into farmland.
Warning:
There is no way in survival to convert tilled land back into grass. Also farming is based off the sun and the season time. In which both these are settings per world.
The Seed Bags are used to plant the crops within the tilled land. Just simply click to place them onto the tilled soil.
Here is what the steps of farming looks like:
Tilled Farmland:
Crops grown halfway:
Fully grown crops:
Now its time to pick and repeat. Nice job! Now you are a master farmer! Now its time to cook with these items.
Cooking your items into meals is always a better choice then eating raw foods. I suggest you gather other food items that are non farmable to help cook better meals. The best meals are made from Gourmet Cooking and give you the best nourishment.
Now that you understand the basics of surviving and crafting its now time to get into the actual engineering/building of the game.
Engineering/Building — Cart + Catapult
Engineering/Building is the biggest part of the game!
First a basic understanding will be covered on how complex building/blocks work.
Useful Controls:
*G — Block Menu
*Ctrl+Scroll-Wheel — Moves objects further and closer to your self. Especially used when placing.
Advanced Building:
The first thing most ask about is what is the + symbol in the top right of some blocks?
Similar to how this timber has it:
These blocks are know as «MultiBlocks» because they actually are multiple blocks in one. All you need to do is scroll wheel on your mouse to switch between all the different blocks. Some blocks such as the timber above simply change the size. Other blocks changes the type of block it is.
Dynamic Building :
This can be activated by pressing «J». This toggles on and off Dynamic building which when turned on you are allowed to build loose objects not attached to the voxel(ground). This for example can be used to build objects such as carts for example.
Compound Building :
This can be activated by pressing «Z» to toggle Compound Building on/off. This allowed the ability to build more then one object in the same grid. For example building a corner wall.
You can see the faded other wall connected to the other in this picture.
Warning:
This may not work with all blocks but should work for most.
Now that there is a better understanding of the more complex building methods, its
now time to finally build your very own cart!
:D. You can apply all these to engineer your own creations! Hopefully some to even share on the workshop with others!
Basic Cart:
To build your first basic cart you will need a decent bit of timber at hand or…be in creative xD. Then along with the timber you will also need a couple normal catchblocks and wheels.
Now we will combined them all together to form a cart.
The easiest way to get started is to create a support to build off of.
Then you build the frame of the cart, think of it similar to a very basic frame to a car with wheels. Our versions will be made of timber and catchblocks with wheels attached.
Warning
: Be sure to add the wheels on the correct way. You can test if they are by trying to turn them to see if they spin.
Next step is to customize to your liking or personal use for the cart now! 😀
I will show you what I did with my cart now. I added chests and a small little hook out of timber so I can control the cart better when I pull it.
After you finished building your cart you just simply destroy the support leg and you can now enjoy your cart! 😀
Now its time to use all these new skils and create a weapon of destruction! 😀
Catapult:
To build your first basic catapult you will again need a decent bit of timber and a couple catchblocks and a hand full of other items. All listed below.
Catapult Bucket
Rope Torsion Spring
Rope End
Hand Crank Wheel
Rope Drum
- Catapult Bucket — use to hold and fling Large/Small Projectiles. Just simply place them inside the bucket or press «F» to auto load if you have ammo in your inventory.
- Rope Torsion Spring — A spring action mechanic. For example once moved from the original position it flings back to the starting position. It only springs forward and back.
- Rope End — Use as a rope connection. Simply use the rope tool to connect this to another rope connection.
- Hand Crank Wheel — Used by pressing «F» or «Shift+F» to reverse action. This is used to turn objects its connected to on a catchblock.
- Rope Drum — Use as a rope connection. One version is a normal Drum and the other comes with a locking feature. The Primary use for this is to connect to a catchblock and a Crank to be able to pull or release rope from the Drum.
I will show you a very basic catapult build with all these components. My example versions will be stationary so if you want a mobile catapult or any other creation mobile you can just make just simply apply the methods used in creating the frame and wheels of the cart.
First I built the very basic frame with the spring located in a good position for it to be effective.
Then I added the Bucket, along with setting up the Drum and Crank.
Then I connect the rope between the Drum and arm of the Bucket and lower the arm into a firing position. This pulls back the Rope Torsion Spring and letting me be able to load the catapult now.(In which I do load the catapult.)
Now that we finish building and loading the catapult and now we must test it! :D. Probably the most important and fun part! :D.
Congratulations! You now can create, load and fire a catapult! 😀
Now its time to find out how to build and destroy better than your enemy with understanding structural integrity.
Structural Integrity
Structural Integrity is another large part of the game, also one of the more complex. It takes into account height, weight, and physics of course…especially if you mess up.
Structural Integrity
— is how well an item holds togethers under its own weight. On top of this it is also taken into consideration when under attack. For example, if a large portion of your castle falls onto another, can it hold all that weight? or will it collapse in and crumble like the rest?
Now most ask and wonder, Okay so how do I see or determine the Structural Integrity of my build? Well its simple especially if your in creative. In Creative mode you can actually see the Structural Integrity of items by pressing «N». This is a really amazing feature to know and use to help design builds around Structural Integrity and how to counter it.
The higher the build and the heavier the weight the more structurally unsafe a building becomes. This also means when these buildings are attacked they are more likely to fall.
Warning
: The feature to display Structural Integrity is DISABLED in survival mode! So I recommend at least doing some test builds in creative to get a better understand/feeling for how Structural Integrity works.
Suggestion
: Don’t build above eight blocks tall and try to implement the surround land into the foundation of your build.
There are ways to help improve your builds and your structural integrity and that is to terraform the land.
Terraforming — Shovel & Techniques.
Upon update 0.5 there was the introduction of the new and possibly the most powerful tool to be introduced into the game, the shovel. The shovel is accompanied by the landstakes that allow for the flattening of land.
The Tools:
Wooden Shovel
Iron Shovel
Landscape Stake
Basic Rope
The Shovels of course used to terraform the land normally.
The Landscape Stakes are used as flattening / leveling tools.
Landscape Stake:
This is to demonstrate how Landscape Stakes work.
First start with finding a location. In my case I wanted a ramp up this rock.
Then place down the Landscape Stakes and Rope them together with Basic Rope.
Then to confirm its all roped together you should see a white area in between if you did it right.
Complete! 😀
Test…
Works! 😀
The Landscape Stakes can be used to terraform the land and mold it to your will. To allow the creation of nice flat farm, better housing plots, even make your own roads(No they don’t count as actually roads but you can make them look exactly like a road in the world.) and so much more that the possibilities are only as limited as your imagination.
Technique:
If you are using the Landscape Stakes they can be a little tricky at times, especially if you got deep / higher slopes.
The best method to handle higher slopes is to first use the shovel normally then fully connect the Landscape Stakes together once you are closer to the actual flatten height. Then you flatten things out.
You may run into some dirt messing up while flattening, so simply just untie one rope end from a Landscape Stake, fix the dirt and then put it back or attempt to fix the dirt without the Landscape Stakes.
Claim Blocks & Banner Workstations
These items help define yourself within the world of Medieval Engineers. Allowing you to claim your own land and create a customizable banner to represent your self. Both of these blocks are always located and available right away through the «G» menu.
Claim Block
Banner Workstation
Claim Blocks:
Claim Blocks — only requires a few common resources to build but require resources to be paid in «Taxes». Taxes can be considered the say as paying upkeep or rent and this is the more costly side of having a claimblock. You need to pay resources to your claim to keep your «claimed» land protected and yours.
The Claim Block looks like(but with your banner):
The Border of your claim will look like:
- The border will display any time you attempt to build within an area.
- Depending on who owns the claim will depend on the color of the borders. Green being your own, Blue being your house and Red/Orange being random or enemy. Then there is White that represents unclaimed land.
Then the Claim Block Menu(When pressing «F» to interact with it):
This menu should be pretty straigh forward, once you hover your mouse over each it explains what they are and they each open up into another menu.
Now the part of the Claim Block Menu I think may confuse some people is under the Respawn Options of Share Options. These options are the permissions on who has access to what within your claim. The Menu when expanded for the keygroup permissions will be displayed as:
Starting with the top row and going from left to right. There is the Iron, Silver and Gold Key Set. If you enable these(It should turn a darker tint) then it allows anyone you gave the key to access. To give other players a key you need to go up to them and interact on them by pressing «F» and then selecting a key within the menu and then they will have access to anything you give access to this key.
In the bottom left, this icon is the «Share with House» option. This will share the permission you are setting to allow your whole house(faction) to have access now.
The Bottom middle is the option shown above to give permission to your different key groups.
Lastly the bottom Right is the permission to give access to certain players, but they must be online in order for you to give them access.
Banner Workstations:
Banner Workstation — only requires a few common resources and is simply placed on the ground. This block allows for the customization of banners, personal and house banner. These banners are represented on of course the personal and house flags, but also on the map to indicate claimed land.
Creative
While in Creative Mode, you can build instantly with unlimited resources, fly around and you can not die.
To get started you can turn on and off the ability to fly by pressing «X».
Pressing «C» to fly down and «Spacebar» to go up. Along with the normal movement keys to fly around.
Another feature only available in creative or admin is the ability to go into spectator. Spectator mode allows you to enter a spectator camera. There are a couple different versions of spectator mode.
All these controls are also listed below for easier reference if needed.
F6 — Get back into controlled character.
F7 — Spectator with fixed view vector to controlled object.
F8 — Free spectator. You can still do actions with controlled object.
F9 — Static spectator. You control character, but camera is static.
Ctrl+Space — Take you to the location of the camera.
**F — while having a voxel tool in your hand allows you to edit the size of the vxoel tool!
There are also the some additional controls that may help you in either creative or if your admin.
Admin/Special controls:
Shift+F10 — Open spawn screen ( Spawns Items )
Alt+F10 — «Medieval Master» Admin menu
F3 — Player List / Player control for Admins
There are also a few other controls that will help when in creative. There will probably come a time when you want to copy and paste items/objects/grids. Well here are the commands:
Ctrl+C — Copy Object
Ctrl+V — Paste Object
Ctrl+X — asks to delete grid your looking at with the cursor. A popup window will appear.
Helpful Control Keys
Most control keys and what they can do can be found by pressing F1 in-game. The F1 menu also allows for customization of each keybind.
Most useful controls:
i — Inventory/Basic crafting
F — Use/Interaction. Pressing F while having a voxel tool active allows you to customize the size!
**mmb(middle mouse button) — Uses tertiary action. Ex: use when a pickaxe is equiped to super mine!!!
*** G — Block Menu ***
V — Switch between First and Third Person
X — Toggles Flying on/off ( Creative/Admin )
N — Structural Integrity View ( Creative ONLY)
K — Opens Quest Log
H — House Menu ( Factions )
Tab — Toggles HUD on/off
F3 — Player List / Player control for Admins
F5 — Auto rejoin, for multiplayer games. ( Can help proformance )
Backsapce — Suicide
J — Dynamic building on/off
**Left Alt — Hold for Compound building
*** Ctrl+Scroll-Wheel — Moves objects further and closer to your self. Especially used when placing.
Shift+F11 — Debug Menu — Displays debug info, pressing it agian will display other information but the most helpful is the «sim speed» is what most look for. This indicates how fast the game is running its simulation speed.
Block Rotation:
E,PgDown — Rotate block Vertical +
Q,Delete — Rotate block Vertical —
Y,Home — Rotate block Horizontal +
R,Insert — Rotate block Roll +
Other directions are unassigned by default.
BluePrint Controls:
F10 — Open Blueprint screen
Ctrl+B — Copies the object your looking at and opens and creates a new blueprint in the blueprint screen.
Ctrl+C — Copy Object ( This is used for making blueprints as well! )
Ctrl+V — Paste Object
Ctrl+Alt+E — Export Model
Ctrl+X — asks to delete grid your looking at with the cursor. A popup window will appear.
Spectator Controls:
( Creative/Admin )
F6 — Get back into controlled character.
F7 — Spectator with fixed view vector to controlled object.
F8 — Free spectator. You can still do actions with controlled object.
F9 — Static spectator. You control character, but camera is static.
**Ctrl+Space — Take you to the location of the camera.
Admin/Special controls:
Shift+F12 — Developer Debug Menu <- Mainly in creative/singleplayer and use this with care!
Shift+F10 — Open spawn screen ( Spawns Items )
Alt+F10 — «Medieval Master» Admin menu
F3 — Player List / Player control for Admins
Conclusion
Thanks for checking out my guide :D.
I have created this guide in the hopes to help players get more familiar with Medieval Engineers.
I will attempt to keep this guide as up to date as possible.
If there are any issues with the guide/suggestion for improvements let me know.
If you liked the guide or it helped you then please give it a like so it can help others
And keep on Engineering!!! 😀
Источник